Leczenie pękających pięt

Pękające pięty stanowią problem natury estetycznej, ale także uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. W zaawansowanych stanach mogą pojawić się dolegliwości bólowe i trudności z chodzeniem. Skóra pięt jest gruba, szybko narasta na niej naskórek, pacjent nie radzi sobie z problemem domowymi sposobami,  w efekcie dochodzi do pękania grubego naskórka. Bardzo wysuszone fragmenty skóry mogą nawet krwawić i swędzieć.

W śród przyczyn pękania pięt na pierwszym miejscu wymienia się brak odpowiedniego nawilżania skóry w omawianych partiach ciała. Skóra pięt szybko się przesusza, staje się grubsza i w pewnym momencie zaczyna ulegać rozwarstwieniu. To częsta dolegliwość osób otyłych, co jest związane z siłą nacisku stóp na podłoże. Borykają się z nią również diabetycy. Nieprawidłowy dobór obuwia, ale również stany chorobowe, takie jak łuszczyca czy grzybica, mogą również przyczynić się do pękania pięt.

Kiedy zasięgnąć porady podologa?

Na wizytę do podologa trzeba umówić się od razu, gdy zorientujemy się, że zabiegi domowe nie przynoszą oczekiwanego rezultatu. Także w sytuacji, gdy pojawiają się bardzo głębokie pęknięcia skóry, wtedy bowiem lepiej nie stosować na własną rękę przedmiotów przeznaczonych do mechanicznego ścierania naskórka. Mogą doprowadzić do krwawień i stanów zapalnych. Nieleczone stany chorobowe stanowią niekiedy przyczynę zakażeń bakteryjnych. Zaleca się skorzystanie z fachowej pomocy.

Zabieg podologiczny jest bezbolesny. Podolog za pomocą specjalistycznego dłuta lub frezu w krótkim czasie pozbywa się nadmiaru naskórka. Na koniec zakładany opatrunek nasączony preparatem pielęgnacyjnym. Jeżeli zmiany na piętach nie są głębokie to efekt jest widoczny natychmiast, jeśli jednak pięty miały głębokie bruzdy to trzeba odczekać kilka dni, aby substancje czynne mogły w pełni przeniknąć w skórę i tam wykonać swoje zadanie.