Leczenie wrastających paznokci

Wrastający paznokieć jest bardzo nieprzyjemnym schorzeniem. Mamy z nim do czynienia, kiedy krawędź paznokcia wrasta coraz głębiej w skórę. Pojawiają się zaczerwienienie i stan zapalny, a w skrajnych przypadkach dochodzi  do zakażenia bakteryjnego. Pacjent odczuwa ból i zwiększoną wrażliwość na dotyk, uniemożliwiające normalne funkcjonowanie. Wrastanie paznokci dotyczy głównie stóp, w szczególności dużego palca. To przypadłość, której nie można ignorować i każdorazowo wymagana jest konsultacja ze specjalistą podologiem, gdyż symptomy z pewnością nie miną samoistnie, mogą natomiast spowodować wiele negatywnych skutków zdrowotnych.

Na wrastanie paznokci  wpływa niewłaściwe obuwie. Buty zbyt małe, ze zbyt wąskimi czubkami, uwierające w palce, a także na zbyt wysokim obcasie. Kolejnym czynnikiem jest niepoprawne obcinanie paznokci i wycinanie skórek – szczególnie wycinanie boków płytek paznokci powoduje ich wrastanie. Również zbyt sucha skóra może się przyczynić do powstania schorzenia, jak i przeciwnie – problem z nadmierną potliwością stóp. Niejednokrotnie wrastanie paznokci nawraca po nieprawidłowo wykonanym zabiegu chirurgicznym. Wśród innych przyczyn występują deformacje ortopedyczne oraz uwarunkowania genetyczne.

Podolog – specjalista od wrastających paznokci

Do specjalisty należy się zgłosić już w momencie pojawienia się pierwszych objawów wrastania paznokci, tzn. w momencie odczuwania dyskomfortu podczas chodzenia, pojawienia się zaczerwienienia oraz dolegliwości bólowych. Zbagatelizowanie tych symptomów może w przyszłości przyczynić się nawet do problemów z chodzeniem. Aktualnie istnieją nowoczesne, nieinwazyjne metody leczenia wrastających i wkręcających się paznokci bez konieczności interwencji chirurgicznej. Dzięki zastosowaniu klamr ortonyksyjnych istnieje możliwość korygowania wzrostu paznokcia. Terapia dobierana jest zawsze indywidualnie do pacjenta.

Klamry na wrastające paznokcie to aktualnie jedna z najbardziej nowoczesnych i najbardziej skutecznych metod leczenia schorzenia jakim jest wrastanie się i wkręcanie paznokci. Ich działanie jest analogiczne do działania aparatu ortodontycznego na zęby z tym, że oczywiście zakłada się je na paznokcie. Ich zadaniem jest wyprostowanie paznokci i ukierunkowanie ich wzrostu na prawidłowy tor. Zaletą tej metody jest duża skuteczność, ale również wskazuje się na bezbolesną aplikację. Ich zastosowanie przynosi szybką ulgę, przywraca możliwość normalnego funkcjonowania, a nawet uprawiania sportu.

Czas terapii wrastających i wkręcających się paznokci jest uzależniony od stanu wyjściowego, czyli od objawów, z jakimi pacjent zgłosi się do podologa. Im mniej jest do korygowana, tym krótszy czas leczenia.

Zachęcam do skorzystania z profesjonalnych usług leczenia wrastających się paznokci.